Призначення і функції
електронних таблиць
Багато обчислень, пов'язаних із повсякденною діяльністю
людини, доцільно виконувати в табличному вигляді. До таких обчислень належать,
скажімо, бухгалтерські розрахунки, облік обороту матеріалів і продукції на
заводі, товарів на складі, різні інженерні і статистичні розрахунки. У вигляді
таблиць можна оформляти ділові документи: рахунки, накладні, відомості тощо.
Взагалі зображення даних у вигляді прямокутних таблиць є надзвичайно зручним і
звичним.
Розвиток програмного забезпечення комп'ютерів вплинув і
на галузь табличних обчислень. Для оперування табличними даними є сучасні
програми, названі електронними таблицями (ЕТ).
Електронна таблиця (англ. — spreadsheets,) — це програма, що моделює на екрані двовимірну таблицю, яка складається з рядків
і стовпчиків Основним призначенням електронної таблиці
є введення даних до комірок й обробка
їх за формулами.
Комірки ЕТ утворюються із рядків і стовпців, причому
кожна з них має свою адресу. До одних комірок вводяться дані (числа, текст,
логічні змінні), а до інших — записуються
формули. У формулах вказуються адреси комірок, завдяки чому виконується обробка
даних.
Призначення і функції програми Excel
Табличний процесор—прикладна програма, призначена для обробки ЕТ.
(Приклади: SuperCalc, Lotus1-2-3, Ms Excel.)
Одна з програм
електронних таблиць — Excel. Це потужна програма загального
призначення, що входить в інтегрований пакет Microsoft Office. Візьмемо за основу версії Excel 2003.
Основні сфери використання ЕТ:
- Розрахунок грошових оборотів у фінансових операціях.
- Статистична обробка даних.
- Інженерні розрахунки.
- Математичне моделювання процесів.
Основні можливості табличного процесора:
- Введення і редагування даних.
- Форматування таблиць.
- Обробка табличних даних за допомогою вбудованих функцій.
- Представлення табличних даних в графічному вигляді.
Опанувавши Excel, ви зможете використовувати ЕТ для виконання досить складних
обчислень із застосуванням вбудованих математичних функцій. Табличний процесор
містить також розвинені засоби аналізу і презентації даних, за допомогою яких у
документах можна створювати діаграми, графіки, географічні карти. Крім цього, Excel можна використовувати як невелике настільне видавництво,
ефектно оформлюючи результати досліджень і комерційні пропозиції, вітальні
листівки і прайс-аркуші.

Ключові поняття:
Робоча книга—основний документ Ms Excel, який складається з окремих
робочих аркушів. Робочий аркуш (ЕТ) має табличну структуру, складається з
рядків і стовпців. (Максимум в Ms Excel 97—256 стовпців на 65536
рядків).
Стовпці робочого аркуша позначені латинськими буквами від А до Z і сполученнями цих букв. Рядки пронумеровані числами.
На перетині рядків і стовпців утворюються клітинки—комірки, кожна з
яких має адресу, наприклад, А1, С56, АВ16. В комірці може зберігатися
текст, числа або посилання на формулу.
Прямокутна група комірок—діапазон, задається координатами верхньої лівої и нижньої правої комірок, розділених двокрапкою.
Внизу робочих аркушів є ярлики аркушів. Клацання на них відкриває вибраний аркуш.
Запуск Ms Excel
Пуск→ Программы→ Ms Excel.
Введення даних
Введення даних виконується безпосередньо в комірку або в рядку формул (над робочим аркушем).
Типи даних, які можуть зберігатися в комірках:
Текст—будь-які символи. Якщо потрібно ввести число, як текст, поставте на початку апостроф. Довжина до 255 символів.
Числа—цілі, десяткові и звичайні дроби, в стандартнім вигляді. Якщо число не поміщається, то з’явиться « ######».
Послідовності—виділити першу комірку (для числових послідовностей з
кроком більше 1—дві сусідні комірки), за маркер автозаповнювача (на
границі виділення) розтягнути область заповнення.
Редагування даних
Редагування даних виконується стандартно.
Немає коментарів:
Дописати коментар